Saturday, September 22, 2007

Sajak: Diam

Diam aku bukan beerti tidak tahu
Diam aku bukan beerti kurang pasti
Diam aku bukan beerti lemah diri
Diam aku bukan beerti tidak berfikir

Diamnya aku mempunyai isi
Diamnya aku mencari idea sendiri
Diamnya aku memikirkan apa yang terjadi
Diamnya aku mencari identiti sendiri
Diamnya aku mencari jati diri
Diamnya aku mencari sesuatu

Ingin aku mencungkil rahsia diri sendiri
Ingin aku menjadi seorang insan yang mulia disisiNya
Ingin aku menjadi seorang muslimah yang sejati
Ingin aku menadi seorang yang berhati luhur
Demi mendapatkan rahmat dan hidayah dari Illahi selalu.

Nazariah Nasir
10hb Mac 2007

1 comment:

Unknown said...

I perasan sajak u ni bercorak kerohanian. Sebenarnya i ni pun sedang dalam perjalanan mengenal diri sebenar. Kadang-kadang bingung, kadang-kadang rasa dah dekat tapi kadang-kadang hilang lagi. Entah mengapa ya. Maybe we talk about this someday. Dah.. u tak payah nak diam-diam kerana kalau berat mulut pun susah juga nak cari ilmu. he he he gurau aje ya.